In gesprek met Enexis en TenneT over netcongestie

De druk op het elektriciteitsnet neemt toe. Ook ondernemers krijgen steeds vaker te maken met netcongestie. Uitbreiden, verduurzamen of elektrificeren is daardoor niet altijd vanzelfsprekend. Toch zijn er vaak meer mogelijkheden dan je denkt.

Op woensdag 16 september 2026 organiseert VNO-NCW Brabant Zeeland, samen met Enexis en TenneT, de bijeenkomst Ondernemen in tijden van netcongestie bij LAB 0.73 in Den Bosch. Tijdens deze bijeenkomst gaan ondernemers in gesprek met Omar Karimian van Enexis en Eugène Baijings van TenneT over de actuele ontwikkelingen op het elektriciteitsnet en de gevolgen voor bedrijven.

Wat kun je de komende jaren verwachten? Welke ruimte is er nog binnen de huidige beperkingen? En welke stappen kun je vandaag al zetten, ook als uitbreiding van je aansluiting niet mogelijk is?

Naast de toelichting van Enexis en TenneT is er ook aandacht voor een praktijkcasus van een ondernemer die laat zien wat er wél kan. Een concreet voorbeeld van slimmer energiegebruik en innovatieve oplossingen die nu al toepasbaar zijn.

Programma

15.30 uur – Ontvangst
16.00 uur – In gesprek met Enexis en TenneT
17.00 uur – Praktijkcasus: wat kan er wél?
17.30 uur – Vragen en interactie
18.00 uur – Netwerkborrel

Praktische informatie

Datum: woensdag 16 september 2026
Tijd: 16.00 – 18.00 uur, exclusief inloop en netwerkborrel
Locatie: LAB 0.73 Enexis, Orthen 61 in Den Bosch

Wil je weten wat netcongestie betekent voor jouw onderneming én welke mogelijkheden er vandaag al zijn om verder te komen? Meld je dan aan via de ledenapp van VNO-NCW Brabant Zeeland. Lukt dit niet? Stuur dan een mail naar academy@vnoncwbrabantzeeland.nl.

Deelname is kosteloos. Bij afmelding na donderdag 10 september 12.00 uur of bij no-show wordt €35,- excl. btw in rekening gebracht.

Meer nieuws 

Aan de slag met verduurzamen bedrijventerreinen RIVU

17 juni 2024|

Grote Oogst... en nu aan de slag. Dit was de titel van de bijeenkomst die we samen met gemeente voor ondernemers op de RIVU terreinen hebben georganiseerd. Een informatieve bijeenkomst met bijdragen van Energieke Regio, CIRCO, Fred Knibbeler van Dolmans Landscaping Group. Bent u gevestigd op De Rietvelden, De Vutter of Het Ertveld, dan kunt u gebruik maken van een gratis oriënterend gesprek over verduurzaming van uw pand. Dit aanbod geldt voor de eerste 30 ondernemers die zich hiervoor aanmelden. Deze gesprekken worden gevoerd door Rob Cramer van Energieke Regio.

Aan de slag met verduurzamen bedrijventerreinen RIVU

22 september 2023|

Grote Oogst... en nu aan de slag. Dit was de titel van de bijeenkomst die we samen met gemeente voor ondernemers op de RIVU terreinen hebben georganiseerd. Een informatieve bijeenkomst met bijdragen van Energieke Regio, CIRCO, Fred Knibbeler van Dolmans Landscaping Group. Bent u gevestigd op De Rietvelden, De Vutter of Het Ertveld, dan kunt u gebruik maken van een gratis oriënterend gesprek over verduurzaming van uw pand. Dit aanbod geldt voor de eerste 30 ondernemers die zich hiervoor aanmelden. Deze gesprekken worden gevoerd door Rob Cramer van Energieke Regio.

Grote Oogst – RIVU

23 mei 2023|

En nu aan de slag! Graag nodigen we u uit voor een bijeenkomst op 27 juni a.s. van 9.00 – 12.30 uur Een bijeenkomst die volledig in het teken staat van de verduurzaming van de bedrijventerreinen de Rietvelden – de Vutter en het Ertveld. We zetten voor u een mooi programma neer met veel informatie en vooral ook motivatie om zelf mee aan de slag te gaan. Bedrijven die al stappen hebben genomen, dienen als voorbeeld en kunnen u helpen de juiste stappen te nemen. Binnenkort ontvangen jullie aanvullende informatie over het programma van deze ochtend. Datum: 27 juni 2023 Tijdstip: 9.00 – 12.30

35-jarig bestaan RIVU

22 december 2022|

Deze maand vierden we het 35-jarig bestaan van RIVU. Samen met onze leden, oud bestuursleden, raadsleden en de wethouder hebben we er een fantastische avond van gemaakt.

Ga naar de bovenkant