Meer nieuws
Zet je medewerkers in beweging met de F2 Challenge
Fietsen naar het werk heeft veel voordelen. Je medewerkers beginnen de dag actief, fietsen de file voorbij en komen vaak met meer energie aan op het werk. Bovendien is fietsen goed voor de gezondheid, de bereikbaarheid én de omgeving. Met de F2 Challenge wordt fietsen naar het werk nog leuker. Medewerkers die meedoen, sparen automatisch punten met hun fietskilometers en maken kans op mooie prijzen. De challenge maakt gebruik van de Da’s zo gefietst-app, een initiatief van Brabant Bereikbaar dat inwoners en werknemers stimuleert om vaker de fiets te pakken. Hoe werkt het? Medewerkers die deelnemen aan de challenge: pakken vaker de fiets
Vervolgstap voor energy hub op de Rietvelden
Binnen Grote Oogst wordt onderzocht hoe bedrijven op De Rietvelden slimmer kunnen omgaan met energie en netcapaciteit. Aanleiding is de toenemende druk op het elektriciteitsnet. Voor veel ondernemers is uitbreiding, elektrificatie of verduurzaming daardoor niet vanzelfsprekend. Tegelijkertijd zijn er lokaal vaak nog wel mogelijkheden als bedrijven samen optrekken. De afgelopen periode heeft Groendus verschillende analyses uitgevoerd in het kader van het onderzoek naar netcongestie en mogelijke energy hubs op De Rietvelden. Aan dit onderzoek deden acht koplopers mee: Asfalt.nu, Van Lijssel Transport, Vlugo Mondials, BIM, Bonda, Decoriginals, Van de Bouwhuijsen en BWW. Uitkomsten gedeeld met ondernemers Op 21 mei is een bijeenkomst georganiseerd
Save the date: Collegetour Circulariteit
Op woensdag 18 november 2026 organiseren we de derde editie van de Collegetour binnen Grote Oogst. Deze keer staat het thema circulariteit centraal. Tijdens deze bijeenkomst gaan we in gesprek met experts en ondernemers over de vraag hoe je circulariteit concreet maakt als onderdeel of zelfs als businessmodel in de praktijk. Niet als abstract ideaal, maar als kans om slimmer om te gaan met grondstoffen, kosten te besparen, minder afhankelijk te worden en nieuwe samenwerkingen te ontdekken. De collegetour is bedoeld voor ondernemers op alle bedrijventerreinen in Den Bosch die willen verkennen wat circulair ondernemen voor hun bedrijf kan betekenen. Denk aan bedrijven
In gesprek met Enexis en TenneT over netcongestie
De druk op het elektriciteitsnet neemt toe. Ook ondernemers krijgen steeds vaker te maken met netcongestie. Uitbreiden, verduurzamen of elektrificeren is daardoor niet altijd vanzelfsprekend. Toch zijn er vaak meer mogelijkheden dan je denkt. Op woensdag 16 september 2026 organiseert VNO-NCW Brabant Zeeland, samen met Enexis en TenneT, de bijeenkomst Ondernemen in tijden van netcongestie bij LAB 0.73 in Den Bosch. Tijdens deze bijeenkomst gaan ondernemers in gesprek met Omar Karimian van Enexis en Eugène Baijings van TenneT over de actuele ontwikkelingen op het elektriciteitsnet en de gevolgen voor bedrijven. Wat kun je de komende jaren verwachten? Welke ruimte is er nog binnen


































