Zet je medewerkers in beweging met de F2 Challenge

Fietsen naar het werk heeft veel voordelen. Je medewerkers beginnen de dag actief, fietsen de file voorbij en komen vaak met meer energie aan op het werk. Bovendien is fietsen goed voor de gezondheid, de bereikbaarheid én de omgeving.

Met de F2 Challenge wordt fietsen naar het werk nog leuker. Medewerkers die meedoen, sparen automatisch punten met hun fietskilometers en maken kans op mooie prijzen. De challenge maakt gebruik van de Da’s zo gefietst-app, een initiatief van Brabant Bereikbaar dat inwoners en werknemers stimuleert om vaker de fiets te pakken. Hoe werkt het?

Medewerkers die deelnemen aan de challenge:

  • pakken vaker de fiets naar het werk;
  • kunnen ook in hun vrije tijd fietskilometers maken;
  • laten hun kilometers automatisch registreren via de Da’s zo gefietst-app;
  • sparen met elke kilometer punten;
  • maken kans op leuke prijzen, zoals een meter worstenbrood of een Ziemi lamp.

Iedere deelnemer maakt kans, want de prijzen worden verloot onder de fietsers. Medewerkers die over de F2 doorfietsroute tussen Zaltbommel en ’s-Hertogenbosch fietsen, verdienen extra punten. Daarmee maken zij nog meer kans om te winnen.

Fiets de file voorbij

De F2 Challenge is een laagdrempelige manier om medewerkers te stimuleren vaker de fiets te pakken. Zeker voor korte en middellange afstanden kan fietsen een aantrekkelijk alternatief zijn voor de auto. Het draagt bij aan minder verkeersdrukte, een gezondere werkdag en een betere bereikbaarheid van de bedrijventerreinen.

Meedoen is eenvoudig

Medewerkers kunnen direct starten:

  1. Download de Da’s zo gefietst-app via de QR-code op de afbeelding.
  2. Vul de activatiecode in: fietsdefilevoorbij
  3. Stap op de fiets en verzamel punten.

Wil je jouw medewerkers stimuleren om vaker de fiets te pakken? Deel de challenge dan binnen je bedrijf en nodig collega’s uit om mee te doen.

Meer nieuws 

Samen werken aan toekomstbestendig Rietvelden

27 juni 2025|

Op 15 mei ontvingen we gedeputeerde Stijn Smeulders en wethouder Ralph Geers voor een inspirerend werkbezoek aan bedrijventerrein De Rietvelden. De dag startte in de De Gruyterfabriek, waar we de delegatie meenamen in de eerste resultaten van het programma Grote Oogst én de verduurzamingsaanpak van het pand zelf. Vervolgens werd een bezoek gebracht aan SMART Hub Logistics/ZES, waar de innovatieve inzet van een mobiele batterij werd toegelicht — een krachtig en concreet voorbeeld van energietransitie in de praktijk. Het programma werd afgesloten met een lunch en presentatie in het indrukwekkende TAS-gebouw van SYNRG: hét voorbeeld van duurzaam bouwen en toekomstgericht ondernemen. Deze dag maakte

Groendus doet onderzoek naar netcongestie

27 juni 2025|

Wat kunnen bedrijven doen tegen netcongestie? We benoemden het al eerder: het elektriciteitsnet raakt vol, te vol. Door de groei van het aantal zonnepanelen, windmolens, elektrische auto’s en elektrificerende bedrijven kan het net de druk niet meer aan. Hierdoor kunnen bedrijven moeilijk uitbreiden of verduurzamen. Voor veel bedrijven op Rietvelden – Vutter – Ertveld is of wordt dit op korte termijn een probleem. Daarom start Groendus binnenkort met een onderzoek onder deelnemende bedrijven op onze bedrijventerreinen. Hoe kunnen zij hun energieverbruik slimmer, duurzamer én toekomstbestendig organiseren? In de verdiepende analyse brengt Groendus in kaart hoe de huidige en toekomstige verbruiksprofielen van de deelnemende bedrijven

Onderzoek gedeelde ruimte op het elektriciteitsnet

25 maart 2025|

Het elektriciteitsnet raakt steeds voller door de groei van zonnepanelen, windmolens, elektrische auto’s en elektrificerende bedrijven. De huidige kabels kunnen deze stijgende vraag niet aan en het verzwaren van het netwerk zal nog jaren duren. Dit betekent dat bedrijven moeilijk kunnen uitbreiden of verduurzamen. Netbeheerders roepen bedrijven op om tijdens piekmomenten minder stroom te gebruiken, zodat er meer ruimte komt op het net door gezamenlijk gebruik van lokale energiehubs. Smart Energy Hubs (SEH) bieden een oplossing door energie efficiënter te benutten. Deze hubs gebruiken slimme systemen om de opwek, opslag en het gebruik van duurzame energie te coördineren. Ook op bedrijventerrein Rietvelden – Vutter

Rapportage energiebesparingsmaatregelen

15 november 2024|

Op dit moment heeft slechts 44% van de Nederlandse bedrijven met een energiebesparingsplicht hun rapportage ingediend. Ook in de gemeente ’s-Hertogenbosch ligt dit percentage rond het landelijke gemiddelde. Valt jouw bedrijf in de categorie die jaarlijks minimaal 50.000 kWh stroom of 25.000 m³ aardgas verbruikt? Dan ben je volgens het Activiteitenbesluit milieubeheer verplicht om alle energiebesparende maatregelen met een terugverdientijd van 5 jaar of minder uit te voeren en hier elke vier jaar over te rapporteren. Sinds 1 juli 2023 geldt dit ook voor de installatie van zonnepanelen. De rapportage over jouw maatregelen moest uiterlijk 1 december 2023 bij de Rijksdienst voor

Ga naar de bovenkant